Tack för bra tips!

Några tips:
Ha alltid några få ciggaretter på dig, då får du mindre panik, då du känner att du inte har några.
Saknar du att hålla i ciggen? ta en penna eller något liknande och håll mellan fingarna.
*Tugga tuggummi istället för att röka, för att underhålla munnen med någonting, min mamma gick upp flera kilo när hon slutade för hon åt mer, men försök istälelt med tuggummi, eller sug på en halstablett.

Eller så försöker du helt enkelt att fokusera på annat och hitta på något så suget kommer, gör vad som helst, förutom att röka!

Lycka till! :)

http://www.karinelinaeriksson.blogg.se/


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

hmm jag var kedjerökare och rökte nästan ett paket john silver om dagen..men så slutade jag en söndagskväll och det var inte svårt..ångesten för lungemfysem var större än glädjen i att röka..plus att jag var trött på att stinka om fingrarna och att håret o kläderna alltid luktade..man kände sig ju aldrig nyduschad och fräsch liksom.



sen höll jag alltid en nyckelknippa eller stressboll i 2rökarhanden" för att ha fingrarna sysselsatta.

2009-03-06 @ 10:54:51
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Anonym

men tell me hur reagerar ni när ni får de detta brev hem i postlådan när ni nyss fyllt 20? gå in och svara:)

2009-03-06 @ 10:55:51
URL: http://forsmarkcaroline.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag stödjer din blogg

2009-03-06 @ 11:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0